'sesungguhnya aku sedang menasihati bukanlah bermakna aku yang terbaik dalam kalangan kamu, bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah malampaui batas untuk diri sendiri. seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. maka sedikitlah orang yang memberi peringatan.' sebarkanlah ilmu yang kamu ada selagi mana ianya tidak memberi kemudaratan kepada orang lain, :)

notes :

ayat-ayat dalam entry saya gunakan bahasa yang saya olahkan sendiri,tidak terlalu formal. maafkan jika sepanjang anda membaca blog ini membuatkan anda tidak selesa. maafkan juga atas penggunaan kau dan aku.

Saturday, August 20, 2011

No-Need-Rush





Bismillahirrahmanirrahim / بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم .
semoga diri kita sentiasa dilihat oleh Allah di Bulan yang penuh Rahmat ini.
Asalamualaikum..selamat berpuasa ye kawan2..hari ni dah 20 Ramadhan..rase mcm cepat sngt, lagi sepuluh hari dah nak raya. korang semua jangan hepy sangat sebab bila berakhirnye bulan Ramadhan bermakna berakhir la sudah bulan rahmat yang datang setahun skali je..korang faham kan..so, sementara masih ade mase yang tinggal x sampai sepuluh hari je lagi ni perbanyakkan lah amal ibadat korang..ingat ye bulan puasa syaitan semua di ikat jadi kalau awak masih malas beribadat itu adalah sikap awak sendiri..berubahlah ke arah kebaikkan.. :)
okayy..act. tak perlu terburu-buru mencari cinta..lagi2 untuk kita2 yg masih bergelar seorang pelajar ni.Kejar cita-cita dulu,banggakan kedua orang tua korang..kadang2 bila kita yang mencari cinta tu..ia akan hadir tapi yang hadir tu is a fake love..korang akan faham sendiri bila korang bercinta seperti yang aku maksudkan. kat sini bukannye aku nak suruh korang menunggu je, tapi berhati-hati dalam memilih cinta. jangan mudah katakan ya dalam perhubungan.kenal lah dia betul2 dulu.seeloknye berkawan rapat lah dengan dia dulu.dengan cara tu korang akan fahami peribadi dia dan x de la korang 'shocking' (najwa saye :P) sangat bila nmpk perangai buruk dia bila dah bercinta.
cinta tu sebenarnya berharga dan kita perlu mengambil masa yang mencukupi untuk mengenali seseorang itu sebelum melafazkan cinta kepadanya.
Pernah tak korang carik sesuatu barang tapi korang tak jumpa?jenuh la korang mencarikan tapi x jumpa2.sebaliknya apabila korang tak perlukan barang tu dia duduk pulak gedik-gedik depan mata korang.oleh itu, jangan terburu-buru mencari cinta atau lebih tepat macam desperate je kau carik kan sebab ada kemungkinan ia akan datang sendiri kepada kita ketika kita tak memburunya.

Apalah erti cinta jika sekadar lafaz di mulut dan bukan datang dari hati.
Jika kita kecewa bercinta, jangan di salahkan takdir kerana Allah lebih mengetahui apa yang terbaik untuk hambanya.kita kene selalu ingat kita hanya sekadar insan biasa yang sentiasa di lengkap dengan cinta Allah SWT. bersyukur lah kawan sekiranya insan yang awak suka tu tak pandang awak kerana Allah telah menetapkan cintaNya yang lebih Indah untuk awak.di mata kita ia mungkin satu keburukkan,sedangkan ada banyak hikmah yang tersembunyi tanpa kita sedari.

Hidup memang memerlukan cinta, tetapi cinta bukan segala-galanya di dalam kehidupan.
Tidak salah untuk bersedih dan kecewa apabila putus cinta, tapi jangan keterlaluan hingga berfikir serta bertindak keterlaluan dan bukan-bukan. Banyak lagi keutamaan lain di dalam kehidupan ini dan bukan cinta semata-mata. korang fahamkan?
senang cerita kalau time sekolah-sekolah ni tak payah sebok-sebok nak carik cinta sangat lah. belajar je dulu. insyaAllah kita dapat jodoh yang baik pada masa hadapan. doa lah banyak-banyak kat Allah supaya kita mendapat jodoh yang baik dan berkekalan :)


maaf untuk semua kesilapan, yang baik datangnya dari Allah yang buruk dari hambaNya. :)


Sweet Honesty,
Sabrina Ahmad,
Trust And Truly,

SYUKRAN AKHI WA UKHTI YANG SUDI MEMBACA. FORGIVE ME FOR THE WRONGNESS. =D

No comments:

Post a Comment

 
Back to Top